INFLUÈNCIA
DE L'ENTORN FAMILIAR I ESCOLAR EN L'ADQUISICIÓ DE L'HÀBIT LECTOR.
Portell divideix la lectura en tres parts diferents:
1. Per
què llegir
-Per guanyar-se millor la
vida (desenvolupar les habilitats de comunicació).
-Per a poder optar i
dubtar (triar les opcions més adequades).
-Per viure més d'una vida
(desenvolupar la imaginació).
2. Què
voleu saber?
-Com a
futurs docents, és fonamental un model
de recerca (un model d'aplicació a l'escola).
-Aquest
model, es crea amb la transversalitat d'uns elements bàsics:
2.1 Marc teòric
-Estudis d'hàbits lectors en un moment determinat, amb la
referència de: PISA, Consell Català
del Llibre Infantil i Juvenil.
2.2 Metodologia
-Objectius de recerca, fer preguntes,
enquestes, recollida de dades i transcripció.
2.3 Anàlisi dels resultats
-Fer comparacions.
-Conclusions.
2.4 Conclusions
-Es pot afirmar que l'hàbit
lector està relacionat amb el nivell d'estudis que assolirà el lector i/o a la
inversa.
-Un xiquet al qui li han llegit de xicotet, té més possibilitats,
de tenir més estudis de major.
-L'escola no substitueix a la família (aplicar currículums
individuals d'hàbits lectors).
-Més lectores les dones que els homes.
3. Qui
ensenya a llegir?
-La
família: ha de fomentar l'adquisició d'hàbits lectors.
-L'escola: aplicació del mestre d'uns currículums individualitzats d'hàbits lectors.
No hay comentarios:
Publicar un comentario