jueves, 10 de noviembre de 2016

Superherois i superheroïnes. El món del còmic

Nosaltres com a docents hem d'oferir als alumnes tots els tipus de gèneres literaris. Els còmics poden ser un bon recurs per a fomentar el plaer per la lectura en l'alumnat d'educació primària. Però... ¿Que és un còmic? ¿Pot tindre algun objectiu educatiu?

Bé, responent a la primera qüestió, un còmic es pot definir com una sèrie de dibuixos que tenen relació entre ells, ja que conformen una història, algunes d'aquestes il·lustracions van acompanyades de textos. Aquests es troben dins d'uns elements anomenats bafarades. Aquest tipus de literatura, potser molt atractiva per als xiquets, ja que es compon principalment d'imatges.
Per una altra banda, el còmic pot transmetre valors a l'hora d'entretenir i divertir als alumnes. En tenim molts tipus de còmics, poden ser de superherois i superheroïnes o bé de personatges divertits que fan gaudir al lector. A més el còmic desenvolupa l'aprenentatge de nou vocabulari, de figures retòriques (metàfora, hipèrbole...) i els elements principals del còmic (onomatopeies, vinyetes, bafarades...).

        Resultado de imagen de viñetas comic  

També hem de tenir en compte que hi ha còmics que fomenten massa la violència, aleshores nosaltres com a responsables, hem de triar els còmics curosament, tenint en compte el vocabulari adequat, els valors que es transmeten i l'edat a la qual sols dirigir-se aquest tipus de literatura. Com que s'han de treballar molts procediments de descodificació complexos, l'etapa a la qual es recomana el còmic és per als tres últims nivells d'educació primària i el lector adolescent.

Hi ha molts llocs a internet per visitar i aprendre més sobre els còmics, com per exemple els blogs (http://www.comicat.cat/) o algunes editorials que publiquen còmics, com és el cas de Combel Editorial (http://www.combeleditorial.com/ca/col-leccions). 

No hay comentarios:

Publicar un comentario